פרקטיקום

 

פרקטיקום לסטודנטים נבחרים ממגמת תקשורת חזותית ועיצוב, ביה"ס להנדסאים מהמכללה הטכנולוגית רופין – שיתוף פעולה פורץ דרך עם חברת קורנגה

בשנים האחרונות, שוק העבודה בתחום התקשורת החזותית והעיצוב דורש לא רק כישרון ויצירתיות, אלא גם ניסיון מעשי, הבנה טכנולוגית במנעד תוכנות עיצוב מתקדמות, מבוססות AI, ויכולת עבודה בצוותים רב-תחומיים. מתוך הבנה זו, יזמה מה"ט באמצעות המכללות הטכנולוגיות תכנית פרקטיקום ייחודית לסטודנטים נבחרים במגמת תקשורת חזותית, בשיתוף פעולה הדוק עם משרדי שיגיטל ופרסום ברחבי הארץ. במסגרת זו בחנה המכללה הטכנולגית רופין מספר משרדים רלבנטיים באיזור השרון, ובחרה בחברת קורנגה, חברה מובילה בהקמת אתרים, קידום אורגני (SEO) ועיצוב דיגיטלי, להיות המשרד המוביל בפיתוח הסטודנטים והכנתם לשוק העבודה.

העבודה מפוקחת על ידי ראש צוות/מנהל המכשיר את הסטודנטים גם בם כיצד להתנהל בתקשורת ישירה מול לקוחות ואנשי מיקור חוץ, על כל המשתמע מכך. בכך למעשה מקבלים ערכים מוספים שימושיים וחשובים. תוך צבירת ניסיון hands on במגוון תוכנות וכלים טכנולוגים נוספים, הנחוצים כיום לכל מעצב/ת שמעוניינים לעבוד בחברות גדולות, הנותנות עדיפות לבעלי ניסיון והכשרה מעשית.

"הבחירה בקורונגה הייתה מהירה וזה פשוט קרה – "מסביר גדי חייט, ראש המגמה מרופין, "קיבלנו המלצות חמות על קורנגה, יצרנו קשר, ומיד הבנתי שמשרד בסדר גודל כזה, עם חשיבה פורצת דרך, מקצועיות ומקצוענות, יכול להכיל ג'וניורים הבאים ללמוד ולהתפתח ולתרום רבות לסטודנטים שלנו. אוסיף לזה את בעל ומנכ"ל המשרד, איציק גולדנברג, איש מקצוע מהשורה הראשונה, צופה פני עתיד, בעל יחסי אנוש מצויינים, סבלנות ורצון לתרום לדור העתיד – הרי שמצאנו את האכסניה הכי טובה שיש.                                                                                                                                בשנה שעברה הסטודנט הראשון מהמגמה – אופק כהן – סיים את ההתנסות בהצלחה בקורנגה, והשנה אנו כבר עם 2 סטודנטיות בפרקטיקום כאן."

חיבור בין אקדמיה לתעשייה

התכנית, שאורכה כ-300 שעות, מהווה חלופה לעבודת הגמר המקובלת ומציעה לסטודנטים הלומדים עיצוב, הזדמנות נדירה להשתלב בעבודה אמיתית על פרויקטים של לקוחות אמיתיים. הסטודנטים משתלבים בצוותי קורנגה, לומדים מקרוב את תהליכי העבודה המקצועיים, מקבלים הכשרה וליווי מאנשי החברה, ומתנסים במגוון תחומים, החל מעיצוב ממשקים, דרך בניית אתרים ועד לאסטרטגיות קידום אורגני, עיצוב ועריכת וידיאו לרשתות חברתיות, ועוד.

למידה רב-תחומית ועבודת צוות

אחד מהיבטי החוזק של התכנית הוא הדגש על עבודה בצוותים רב-תחומיים, סטודנטים לתקשורת חזותית משתפים פעולה עם מתכנתים, אנשי תוכן, מומחי שיווק דיגיטלי ומנהלי פרויקטים. כך הם לומדים כיצד כל תחום משתלב ומתחבר ליצירת מוצר איכותי, מקצועי ומותאם לצורכי הלקוח. ההתנסות המעשית מאפשרת להם להבין את החשיבות של תקשורת בין-אישית, קבלת ביקורת בונה, ועמידה ביעדים ובלוחות זמנים.

ליווי מקצועי ופיקוח הדוק

הפרקטיקום מפוקח על ידי מנכ"ל קורנגה, איציק גולדנברג, ועל ידי ראש מגמת תקשורת חזותית (מזה 10 שנים) מהמכללה הטכנולגית רופין, גדי חייט. השניים שמים דגש על התאמת המשימות ליכולות ולשאיפות של כל סטודנט, ומלווים את התהליך לכל אורכו, תוך שאיפה למצוינות ולפיתוח אישי ומקצועי.

יתרונות לסטודנטים ולשוק העבודה

המשתתפים בתכנית זוכים להעשרת ידע וניסיון מעשי יקר ערך, תיק עבודות עשיר, קשרים מקצועיים ויכולת מוכחת להשתלב בתעשייה. עבור שוק העבודה, מדובר בבוגרים המסיימים את לימודי העיצוב שמגיעים מוכנים יותר, עם הבנה עמוקה של תהליכי עבודה אמיתיים ועם כישורים שמבדלים אותם בשוק תחרותי, בטח ובטח בעידן ה-AI, בו הסטודנטים מקבלים ברופין ארגז כלים רחב ביותר הכולל גם את כל החידושים בתחום הבינה המלאכותית המסייעים לו בעבודתו, ובמסגרת הפרקטיקום הוא ממשיך ליישם אותם, הלכה למעשה.

לסיכום

תכנית הפרקטיקום של המכללה הטכנולוגית רופין, ביה"ס להנדסאים/מגמת תקשורת חזותית, בשיתוף קורנגה, היא דוגמה מצוינת לאופן שבו שיתוף פעולה בין אקדמיה לתעשייה יכול להעצים סטודנטים, להעשיר את הידע והניסיון שלהם, ולהכין אותם בצורה מיטבית לאתגרים המקצועיים שמחכים להם בעולם האמיתי.

תפריט נגישות

רוצים להתייעץ איתנו?

מלאו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם